Podstawa prawna
|
Art. 82 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 ze zm.).
|
Wymagane dokumenty
|
Zgłoszenie do ewidencji powinno zawierać:
- oznaczenie osoby zamierzającej prowadzić szkołę lub placówkę, jej miejsce zamieszkania lub siedziby;
- określenie odpowiednio typu i rodzaju szkoły lub placówki oraz daty rozpoczęcia jej funkcjonowania;
- wskazanie miejsca prowadzenia szkoły lub placówki oraz informację o warunkach lokalowych zapewniających:
- możliwość prowadzenia zajęć dydaktyczno – wychowawczych,
- realizację innych zadań statutowych,
- bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy, zgodnie z odrębnymi przepisami;
- statut szkoły lub placówki;
- dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora, przewidzianych do zatrudnienia w szkole lub placówce;
- zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych w art. 7 ust. 3 w/w ustawy; w przypadku szkoły podstawowej lub gimnazjum ubiegających się o nadanie uprawnień szkoły publicznej należy przedstawić pozytywną opinię Kuratora Oświaty w Łodzi;
- dane niezbędne do wpisania szkoły lub placówki do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej.
|
Miejsce składania wniosków
|
Urząd Miejski w Strykowie, ul. T. Kościuszki 27, 95-010 Stryków
|
Termin udzielania odpowiedzi
|
Wpisu do ewidencji dokonuje się w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia.
|
Tryb udzielania odpowiedzi
|
Zawiadomienie o wpisie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych
|
Tryb odwoławczy
|
Od decyzji służy prawo wniesienia odwołania do Kuratorium Oświaty w Łodzi, w terminie 14 dni licząc od daty otrzymania decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzje.
|
Odmowa dokonania wpisu
|
Decyzję o odmowie wpisu do ewidencji wydaje się jeżeli:
- zgłoszenie nie zawiera wszystkich danych i mimo wezwania braki nie zostały uzupełnione w wyznaczonym terminie,
- statut szkoły lub placówki jest sprzeczny z obowiązującym prawem i mimo wezwania nie został zmieniony.
|
Uwagi
|
Zgodnie z art. 82 ust 5 w/w ustawy osoba prowadząca szkołę lub placówkę jest obowiązana zgłosić organowi ewidencyjnemu, w ciągu 14 dni zmiany w danych zawartych w zgłoszeniu, powstałych po wpisie do ewidencji.
Zaświadczenie doręcza się zgłaszającemu, a kopie zaświadczenia przekazuje się organowi podatkowemu oraz właściwemu kuratorowi oświaty.
|
Opłaty
|
Brak
|
Załączniki
|
Brak
|