Wpisywanie do polskich ksiąg aktów urodzeń (małżeństw, zgonów) sporządzonych za granicą
Sposób załatwienia sprawy:
Decyzje wydaje Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego właściwy według miejsca zamieszkania wnioskodawcy.
Wymagane dokumenty:
- oryginalny odpis aktu stanu cywilnego (urodzenia, małżeństwa, zgonu),
- tłumaczenie na język polski przez tłumacza przysięgłego,
- podanie osoby zainteresowanej.
Opłata skarbowa:
decyzja -40 zł.,
podanie - 5 zł.
załączniki – 0,50zł.
Termin załatwienia sprawy:
Do 30 dni.
Podstawa prawna:
- Ustawa z 29 września 1986r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. Nr 36, poz. 180 z późniejszymi zmianami),
- Ustawa z 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 1980r., Nr 9, poz.26 z późniejszymi zmianami).