Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.
Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
www.bip.strykow.pl
Stryków: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w Gminie Stryków
Numer ogłoszenia w BZP: 498502 - 2012; data zamieszczenia: 07.12.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Stryków , ul. Kościuszki 27, 95-010 Stryków, woj. łódzkie, tel. 42 7198002, faks 42 7198193.
· Adres strony internetowej zamawiającego: www.strykow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w Gminie Stryków.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie jest realizowane ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych. Projekt Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w Gminie Stryków obejmuje doposażenie bazy dydaktycznej sześciu szkół podstawowych oraz realizację zajęć dodatkowy w klasach I-III szkół podstawowych. Niniejsze postępowania dotyczy wyłącznie przeprowadzenia zajęć dydaktycznych w poszczególnych szkołach. Zajęcia skierowane są do uczniów wykazujących trudności w czytaniu i pisaniu oraz do uczniów dla dzieci z trudnościami w nauce matematyki oraz do uczniów uzdolnionych matematycznie i artystycznie. Wykonawca zobowiązany jest do: 1. opracowania i przedstawienia Zamawiającemu szczegółowych harmonogramów zajęć objętych ofertą w terminie 2 dni od dnia zawarcia umowy, 2. opracowania i przedstawienia Zamawiającemu programu zajęć objętych ofertą w terminie 2 dni od dnia zawarcia umowy, 3. opracowania i przekazania Zamawiającemu wraz z rachunkiem, o którym mowa w §5 raportu ewaluacyjnego zawierającego pełną analizę zajęć ze wskazaniem czy osiągnięto cele i założenia programu, 4. prowadzenia pełnej dokumentacji zajęć, w tym również fotograficznej, 5. prowadzenia dzienników zajęć, list obecności, kart ucznia itp, 6. przedkładania Zamawiającemu dziennika zajęć i list obecności z danego miesiąca do ostatniego dnia każdego miesiąca, 7. przeprowadzania rozmów z wychowawcami klas I-III objętych wsparciem, 8. analizy zapisów dzienników prowadzonych przez pedagoga szkolnego dotyczących dzieci objętych projektem - raz w miesiącu, 9. analizy opinii Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych dotyczących dzieci objętych wsparciem w ramach projektu, 10. przeprowadzania ankiet wśród rodziców uczniów objętych wsparciem, w trakcie spotkań z wychowawcami klas zaplanowanych raz w miesiącu, 11. przeprowadzenia testów sprawdzających wiedzę oraz postępy uczniów objętych wsparciem, tj. testu na początku zajęć, testu po upływie 50% zajęć, testu na zakończenie zajęć. 12. realizacji zajęć zgodnie z przygotowanymi programami i harmonogramami, 13. do rozpoczęcia zajęć nie później niż w ciągu 2 dni od dnia zatwierdzenia harmonogramu i programu zajęć. Zamawiający przekaże Wykonawcy wzory dziennika zajęć, listy obecności i karty ucznia. Wykonawca może złożyć maksymalnie 2 (dwie) oferty w prowadzonym postępowaniu na 2 (dwie) różne części zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo do podpisania umowy odrębnie z każdym pedagogiem. Część 1 Zajęcia dodatkowe realizowane w Szkole Podstawowej Nr 1 w Strykowie. 1. zajęcia dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym zagrożonych dysleksją dla 10 uczniów. Zajęcia odbywać się będą w 2 grupach po 5 uczniów. Zostanie przeprowadzonych 60 godzin zajęć. 2. zajęcia dla dzieci z trudnościami w nauce matematyki dla 16 uczniów. Zajęcia odbywać się będą w 2 grupach po 8 uczniów. Zostanie przeprowadzonych 60 godzin zajęć. 3. zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych - recytacja, teatr, dziennikarstwo dla 15 uczniów. Zajęcia odbywać się będą w 2 grupach po 7, 8 uczniów. Zostanie przeprowadzonych 60 godzin zajęć. 4. zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych - śpiew i taniec dla 8 uczniów. Zajęcia odbywać się będą w 1 grupie. Zostanie przeprowadzonych 30 godzin zajęć. Część 2 Zajęcia dodatkowe realizowane w Szkole Podstawowej Nr 2 w Strykowie 1. zajęcia dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym zagrożonych dysleksją dla 10 uczniów. Zajęcia odbywać się będą w 3 grupach po 3, 4 uczniów. Zostanie przeprowadzonych 180 godzin zajęć. 2. zajęcia dla dzieci z trudnościami w nauce matematyki dla 6 uczniów. Zajęcia odbywać się będą w 3 grupach po 2 uczniów. Zostanie przeprowadzonych 90 godzin zajęć. 3. zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie, szczególnie uzdolnionych matematycznie, ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych dla 10 uczniów. Zajęcia odbywać się będą w 3 grupach po 3, 4 uczniów. Zostanie przeprowadzonych 90 godzin zajęć. Część 3 Zajęcia dodatkowe realizowane w Szkole Podstawowej w Bratoszewicach. 1. zajęcia dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym zagrożonych dysleksją dla 10 uczniów. Zajęcia odbywać się będą w 2 grupach po 5 uczniów. Zostanie przeprowadzonych 60 godzin zajęć. 2. zajęcia dla dzieci z trudnościami w nauce matematyki dla 6 uczniów. Zajęcia odbywać się będą w 1 grupie. Zostanie przeprowadzonych 60 godzin zajęć. 3. zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych artystycznie dla 16 uczniów. Zajęcia odbywać się będą w 2 grupach po 8 uczniów. Zostanie przeprowadzonych 60 godzin zajęć. Część 4 Zajęcia dodatkowe realizowane w Szkole Podstawowej w Dobrej. 1. zajęcia dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym zagrożonych dysleksją dla 10 uczniów. Zajęcia odbywać się będą w 2 grupach po 5 uczniów. Zostanie przeprowadzonych 60 godzin zajęć. 2. zajęcia dla dzieci z trudnościami w nauce matematyki dla 13 uczniów. Zajęcia odbywać się będą w 4 grupach po 3, 4 uczniów. Zostanie przeprowadzonych 120 godzin zajęć. 3. zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie, szczególnie uzdolnionych matematycznie, ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych dla 8 uczniów. Zajęcia odbywać się będą w 2 grupach po 4 uczniów. Zostanie przeprowadzonych 60 godzin zajęć. 4. zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych artystycznie dla 8 uczniów. Zajęcia odbywać się będą w 1 grupie. Zostanie przeprowadzonych 30 godzin zajęć. Część 5 Zajęcia dodatkowe realizowane w Szkole Podstawowej w Koźlu. 1. Zajęcia dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym zagrożonych dysleksją dla 8 uczniów. Zajęcia odbywać się będą w 2 grupach po 4 uczniów. Zostanie przeprowadzonych 60 godzin zajęć. 2. zajęcia dla dzieci z trudnościami w nauce matematyki dla 5 uczniów. Zajęcia odbywać się będą w 1 grupie. Zostanie przeprowadzonych 30 godzin zajęć. 3. zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie, szczególnie uzdolnionych matematycznie, ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych dla 11 uczniów. Zajęcia odbywać się będą w 2 grupach po 5 i 6 uczniów. Zostanie przeprowadzonych 60 godzin zajęć. 4. zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych artystycznie dla 12 uczniów. Zajęcia odbywać się będą w 2 grupach po 6 uczniów. Zostanie przeprowadzonych 60 godzin zajęć. Część 6 Zajęcia dodatkowe realizowane w Szkole Podstawowej w Niesułkowie. 1. zajęcia dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym zagrożonych dysleksją dla 10 uczniów. Zajęcia odbywać się będą w 2 grupach po 5 uczniów. Zostanie przeprowadzonych 60 godzin zajęć. 2. zajęcia dla dzieci z trudnościami w nauce matematyki dla 8 uczniów. Zajęcia odbywać się będą w 1 grupie. Zostanie przeprowadzonych 30 godzin zajęć. 3. zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych artystycznie dla 16 uczniów. Zajęcia odbywać się będą w 2 grupach po 8 uczniów. Zostanie przeprowadzonych 60 godzin zajęć. Celem szczegółowym zadań polegających na realizowaniu zajęć dodatkowych w szkołach jest zapewnienie każdemu dziecku, objętemu wsparciem w ramach projektu, oferty edukacyjno-wychowawczo-profilaktycznej, zgodnej z jego indywidualnymi potrzebami i możliwościami edukacyjno - rozwojowymi, w okresie do końca realizacji projektu. Zakłada się, że w wyniku realizacji projektu zminimalizowane zostaną specyficzne trudności w uczeniu się u 50% uczniów klas I-III szkół podstawowych w Gminie Stryków. Zajęcia w poszczególnych placówkach muszą dostosowane do bieżącego planu zajęć i przeprowadzone w godzinach pomiędzy dowozem uczniów na zajęcia a odwozem do domu. Szczegółowy plan zajęć musi zostać zatwierdzony przez Dyrektora danej placówki oświatowej. Szczegółowa specyfikacja przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku nr 8 do SIWZ. Oznaczenie wg CPV: 80000000-4 Usługi edukacyjne i szkoleniowe, 80100000-5 Usługi szkolnictwa podstawowego. Wykonawca nie może powierzyć część zamówienia podwykonawcy/om. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-3.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 6.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 27.06.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
· Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
· III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Wykonawca wykaże spełnienie warunku, jeżeli posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek ich posiadania. Należy złożyć oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych - załącznik nr 2a do Specyfikacji. Zamawiający oceni spełnienie warunku udziału w postępowaniu metodą spełnia/nie spełnia, na podstawie dokumentów załączonych do oferty
· III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Wykonawca wykaże spełnienie warunku, jeżeli posiada nie zbędna wiedzę i doświadczenie tj. Kwalifikacje osoby prowadzącej zajęcia w klasach I-III szkół podstawowych biorących udział w projekcie: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III w Gminie Stryków- w myśl przepisów rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz. U. Nr 50, poz. 400), od 1 września 2009 r. kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w przedszkolach i klasach I-III szkół podstawowych posiadać będzie osoba, która ukończyła: a) studia wyższe na kierunku (specjalności) zgodnym z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub b) studia wyższe na kierunku, którego zakres określony w standardzie kształcenia dla tego kierunku studiów w grupie treści podstawowych i kierunkowych obejmuje treści nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub c) studia wyższe na kierunku (specjalności) innym, a ponadto ukończyła studia podyplomowe lub kurs kwalifikacyjny w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub d) ukończyła zakład kształcenia nauczycieli w specjalności odpowiadającej nauczanemu przedmiotowi lub prowadzonym zajęciom lub e) ukończyła zakład kształcenia nauczycieli w specjalności innej, a ponadto ukończyła kurs kwalifikacyjny w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć lub f) studia wyższe na kierunku pedagogika w specjalności przygotowującej do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym lub wczesnoszkolnym lub g) zakład kształcenia nauczycieli w specjalności przygotowującej do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym lub wczesnoszkolnym. Należy złożyć świadectwo, dyplom ukończenia studiów, zakładu potwierdzające posiadane kwalifikacje wymagane przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do złożenia do oferty dokumentów potwierdzających posiadanie niezbędnych uprawnień do przeprowadzenia zajęć np. dyplom ukończenia itp.
· III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Należy złożyć oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych - załącznik nr 2a do Specyfikacji. Zamawiający oceni spełnienie warunku udziału w postępowaniu metodą spełnia/nie spełnia, na podstawie dokumentów załączonych do oferty.
· III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Należy złożyć oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych - załącznik nr 2a do Specyfikacji. Zamawiający oceni spełnianie warunków udziału w postępowaniu metodą spełnia/nie spełnia, na podstawie dokumentów załączonych do oferty. Wykonawca musi wykazać spełnienie każdego z warunków. Niespełnienie któregokolwiek warunku spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
· III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
· oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
· III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
· aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
· wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
· III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
· nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. formularz ofertowy - załącznik nr 1, 2. dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień, kwalifikacji np. dyplom ukończenia szkoły, studiów, zakładu kształcenia itp. 3. oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych - załącznik nr 2a, 4. wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia - według załącznika nr 6
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień zawartej umowy w następujących przypadkach: 1) Wykonawca z własnej inicjatywy proponuje zmianę pedagoga w następujących przypadkach: choroby lub innych zdarzeń losowych, nie wywiązywania się pedagoga z obowiązków wynikających z umowy, jeżeli zmiana pedagoga stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. rezygnacji). Zamawiający może żądać od Wykonawcy zmiany pedagoga, jeżeli uzna, że nie wykonuje on swoich obowiązków wynikających z umowy. W przypadku zmiany pedagoga, nowy pedagog musi spełniać wymagania określone dla danego pedagoga. Wykonawca obowiązany jest zmienić pedagoga zgodnie z żądaniem Zamawiającego w terminie wskazanym we wniosku Zamawiającego. 2) w uzasadnionych przypadkach, gdy zajdzie konieczność wprowadzenia zmian wynikających z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, 3) w przypadku, gdy zmiany postanowień zawartej umowy będą korzystne dla Zamawiającego, a zmiany wynikły w trakcie realizacji zamówienia, 4) zmiany w sposobie, formie dokonywania płatności, rozliczeń, 5) zmian miejsca wykonywania usługi, 6) zmiany danych Wykonawcy np. zmiana adresu, konta bankowego, nr REGON, osób kontaktowych itp. 7) uwarunkowań społecznych (protestów, listów, petycji, itp.), 8) rezygnacji przez Zamawiającego z części usługi, 9) zmiany stanu prawnego, 10) braku możliwości kontynuacji usługi z winy Zamawiającego, 11) działania sił natury, 12) konieczności zmiany terminu końcowego wykonania przedmiotu umowy, w przypadku, gdy nie można było tego przewidzieć w chwili podpisania umowy, 13) niezbędna jest zmiana sposobu wykonania zobowiązania, o ile taka zmiana jest korzystna dla Zamawiającego lub jest konieczna w celu prawidłowego wykonania umowy, Warunki dokonania zmian: a) zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obu stron, wyrażoną na piśmie, pod rygorem nieważności, b) strona występująca o zmianę postanowień zawartej umowy: - opisze zaistniałe okoliczności, - uzasadni, udokumentuje zaistnienie powyższych okoliczności, - obliczy koszty zmiany, jeśli zmiana będzie miała wpływ na wynagrodzenie Wykonawcy, - opisze wpływ zmian na termin wykonania umowy. c) wniosek o zmianę postanowień zawartej umowy musi być wyrażony na piśmie.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.strykow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta - Gminy Stryków, ul. Kościuszki 27, 95-010 Stryków, pok. 21.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.12.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta - Gminy Stryków, ul. Kościuszki 27, 95-010 Stryków, pok. 2 - sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Ogłoszenie o zamówieniu nr 498502 - 2012 zostało umieszczone na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego w dniu 07.12.2012 r.