Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
www.bip.strykow.pl
Stryków: Przygotowanie i dostawa posiłków - dla osób z terenu Miasta i Gminy Stryków
Numer ogłoszenia w BZP: 512316 - 2013; data zamieszczenia: 11.12.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Stryków , ul. Kościuszki 27, 95-010 Stryków, woj. łódzkie, tel. 42 7198002, faks 42 7198193.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.strykow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przygotowanie i dostawa posiłków - dla osób z terenu Miasta i Gminy Stryków.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie posiłków pełnowartościowych pod względem odżywczym, różnorodnych, sporządzonych zgodnie z zasadami żywienia oraz dostarczanie w dni powszednie uczniom i podopiecznym z terenu Gminy Stryków, zgodnie ze wskazaniami Zamawiającego. Wykonawca będzie przygotowywał i dostarczał posiłki zachowując wymogi sanitarno - epidemiologiczne w zakresie personelu i warunków produkcji oraz bierze odpowiedzialność za ich przestrzeganie - dostarczenie posiłków w termosach do Szkół Podstawowych w miejscowości: Dobra, Koźle i Niesułków oraz do punktu wydawania posiłków w naczyniach jednorazowych MGOPS w Strykowie, przy ul. Jana Pawła II nr 2 w Strykowie Przez posiłek Zamawiający rozumie: Posiłek dwudaniowy (zupa + II danie) o wartości odżywczej i kalorycznej zgodnie z wymogami obowiązującymi w żywieniu zbiorowym ze szczególnym uwzględnieniem żywienia dzieci i młodzieży. Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia posiłków do szkół i Punktu Wydawania Posiłków zgodnie ze wskazaniami Zamawiającego i umową. Przez posiłek objętym zamówieniem należy rozumieć dwa dania: 1. Zupa na wywarze mięsnym lub warzywnym - porcja nie może być mniejsza niż 350 ml. 2. 4 razy w tygodniu drugie danie minimum 450 g składające się z: - mięsa w ilości nie mniejszej niż 100 g, - ziemniaków, kaszy, makaronu, bądź ryżu w ilości nie mniejszej niż 200 g, - surówki w ilości nie mniejszej niż 120g ewentualnie warzyw gotowanych nie mniej niż 150g, oraz napoju w ilości min. 200 ml (np. kompot lub sok) - z wyłączeniem napojów gazowanych bądź deseru (np. jogurt, owoce, galaretka, budyń, kisiel) - z wyłączeniem słodkich bułek i wyrobów cukierniczych. 3. raz w tygodniu posiłek bezmięsny (naleśniki min. 250g, pierogi min. 300g, makaron z serem min. 350g) + napój min. 200 ml lub deser min. 120 g. Wartość kaloryczna obiadu dwudaniowego 900 kcal +/- 10% Oferowany asortyment musi być urozmaicony w sposób zapewniający różnorodność i niepowtarzalność potraw w okresie 10-cio dniowym. Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień : 55.32.10.00-6 usługi przygotowywania posiłków, 55.52.00.00-1 - usługi dostarczania posiłków, 55.52.40.00-9 usługi dostarczania posiłków do szkół Miejsce dostarczania posiłków: 1. Szkoły Podstawowe na terenie Gminy Stryków w miejscowości: Koźle, Dobra i Niesułków. 2. Punkt wydawania posiłków MGOPS w Strykowie, obecnie przy ul. Jana Pawła II nr 2. Szacunkowa ilość osób korzystająca z posiłków w skali 1 miesiąca wynosi 50 osób. Ilość posiłków i ilość dni w których wydawane będą posiłki może ulec zmianie w trakcie realizacji zamówienia. Zmiana ilości dzieci lub podopiecznych nie stanowi zmiany umowy o zamówienie publiczne. Zamawiający będzie informował Wykonawcę z jednodniowym wyprzedzeniem o zmianie ilości posiłków do przygotowania. Wykonawca jest zobowiązany przedstawić cotygodniowy jadłospis Zamawiającemu w pierwszy roboczy dzień tygodnia. Wszystkie koszty związane z realizacją niniejszego zamówienia ponosi Wykonawca. Wykonawca nie może powierzyć zamówienia podwykonawcy/om. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień zgodnie z art. 67 ust.1 pkt. 6 Ustawy Prawo zamówień publicznych (j.t. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.) stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.32.10.00-6, 55.52.00.00-1, 55.52.40.00-9.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Wykonawca wykaże spełnienie warunku, jeżeli posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek ich posiadania. Należy złożyć oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych - załącznik nr 2a do Specyfikacji. Zamawiający oceni spełnienie warunku udziału w postępowaniu metodą spełnia/nie spełnia, na podstawie dokumentów załączonych do oferty
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Wykonawca wykaże spełnienie warunku, jeżeli w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał co najmniej 2 zamówienia polegające na wykonaniu usługi o charakterze żywienia zbiorowego, każda usługa o wartości minimum 60 000,00 PLN. Przez żywienie zbiorowe Zamawiający rozumie zrealizowanie zamówienia w zakresie żywienia dzieci i młodzieży bądź inne formy żywienia zbiorowego. Zamawiający oceni spełnienie warunku udziału w postępowaniu metodą spełnia/nie spełnia, na podstawie dokumentów załączonych do oferty
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Wykonawca wykaże spełnienie warunku jeśli załączy informację o posiadanych środkach transportowych wymaganych do realizacji zamówienia w zakresie dostawy posiłków. Zamawiający oceni spełnienie warunku udziału w postępowaniu metodą spełnia/nie spełnia, na podstawie dokumentów załączonych do oferty.
- III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Wykonawca wykaże spełnienie warunku jeśli będzie dysponował personelem legitymującym się zaświadczeniami/orzeczeniami z badań do celów sanitarno - epidemiologicznych. Zamawiający oceni spełnienie warunku udziału w postępowaniu metodą spełnia/nie spełnia, na podstawie dokumentów załączonych do oferty.
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Należy złożyć oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych - załącznik nr 2a do Specyfikacji. Zamawiający oceni spełnienie warunku udziału w postępowaniu metodą spełnia/nie spełnia, na podstawie dokumentów załączonych do oferty. Wykonawca musi wykazać spełnienie każdego z warunków. Niespełnienie któregokolwiek warunku spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. formularz ofertowy - załącznik nr 1 2. oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych - załącznik nr 2a, 3. informację o posiadanych środkach transportowych wymaganych do realizacji zamówienia w zakresie dostawy posiłków - zgodnie z Rozporządzeniem (WE) nr 852WE/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29.04.2004 r. w sprawie higieny środków spożywczych, zał. 2 rozdział IV - wg zał. nr 7, 4.decyzję Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego o zatwierdzeniu zakładu w sprawie produkcji posiłków od surowca i cateringu posiłków, 5. jadłospis na 2 tygodnie ze szczegółową gramaturą składników
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień zawartej umowy w następujących przypadkach: a) w uzasadnionych przypadkach, gdy zajdzie konieczność wprowadzenia zmian wynikających z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, b) w przypadku, gdy zmiany postanowień zawartej umowy będą korzystne dla Zamawiającego, a zmiany wynikły w trakcie realizacji zamówienia, c) możliwość zastosowania nowych i korzystniejszych dla Zamawiającego rozwiązań, d) zmiany danych Wykonawcy np. zmiana adresu, konta bankowego, nr REGON, osób kontaktowych itp. e) uwarunkowań społecznych (protestów, listów, petycji, itp.), f) zmiany w sposobie dokonywania płatności, rozliczeń, g) zmiany stanu prawnego, h) zmiany miejsca, godzin wydawania posiłków, i) rezygnacji Zamawiającego z części usług. Warunki dokonania zmian: a) zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obu stron, wyrażoną na piśmie, pod rygorem nieważności, b) strona występująca o zmianę postanowień zawartej umowy: - opisze zaistniałe okoliczności, - uzasadni, udokumentuje zaistnienie powyższych okoliczności, - obliczy koszty zmiany, jeśli zmiana będzie miała wpływ na wynagrodzenie Wykonawcy, - opisze wpływ zmian na termin wykonania umowy itp. c) wniosek o zmianę postanowień zawartej umowy musi być wyrażony na piśmie.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.strykow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta - Gminy Stryków, ul. Kościuszki 27, 95-010 Stryków, pok. 21.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.12.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta - Gminy Stryków, ul. Kościuszki 27, 95-010 Stryków, pok. 2 - sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Ogłoszenie nr 512316 - 2013 zostało zamieszczone na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego w dniu 11.12.2013 r.