Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia: www.bip.strykow.pl
Stryków: Świadczenie usług przewozu osób w ramach komunikacji międzygminnej
Numer ogłoszenia w BZP: 254847 - 2014; data zamieszczenia: 09.12.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Stryków , ul. Kościuszki 27, 95-010 Stryków, woj. łódzkie, tel. 42 7198002, faks 42 7198193.gł
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.strykow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług przewozu osób w ramach komunikacji międzygminnej.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług przewozu osób w ramach komunikacji międzygminnej na jednej, dwóch, trzech lub czterech trasach, zgodnie z załącznikiem graficznym stanowiącym zał. nr 8 do SWIZ oraz proponowanym przebiegiem poszczególnych tras wraz z godzinami odjazdów stanowiący zał. nr 7 do SWIZ. Przedmiot zamówienia został podzielony na dwie części, z której każda obejmuje po dwie trasy. Zamawiający dopuszcza złożenie oferty częściowej na świadczenie usługi. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany tras i rozkładu jazdy w zależności od zgłaszanych potrzeb. Ewentualne korekty w rozkładach jazdy zgłaszane przez Zamawiającego przy tej samej liczbie kursów i kilometrów nie będą powodowały zmiany kosztów związanych z funkcjonowaniem komunikacji. Zmiany w rozkładach jazdy należy każdorazowo uzgodnić z Zamawiającym. Obsługa każdej z linii lokalnej komunikacji publicznej będzie prowadzona busami co najmniej z 23 miejscami siedzącymi. Zamawiający dopuszcza możliwość zamiany busa o liczbie miejsc osób siedzących nie mniejszej niż 23 na autobus o liczbie miejsc siedzących nie mniejszej niż 45 osób w przypadku zwiększonego zapotrzebowania na danej linii. Zamawiający nie dopuszcza pobierania opłat od pasażerów za przejazdy przez przewoźnika na żadnej z przedstawionych tras. Ofertę należy złożyć osobno dla każdej części, równocześnie Zamawiający zastrzega sobie prawo do podpisania umowy odrębnie dla każdej z ofert częściowych. Część I obejmuje trasę nr ST - 1 i ST - 2 natomiast część II obejmuje trasę nr ST - 3 i ST - 4. Część I: ST-1 Trasa 1 (zgodnie z załącznikiem nr 7). Proponowane godz. odjazdu ze Strykowa: 5.30, Orientacyjna długość trasy: 112,5 km. Uwaga: na odcinku ok.0,2 km przejazd drogą nieutwardzoną. ST-2 Trasa 2 (zgodnie z załącznikiem nr 7). Proponowane godz. odjazdu ze Strykowa: 13.00, Orientacyjna długość trasy: 91,7 km Część II: ST-3 Trasa 3 (zgodnie z załącznikiem nr 7). Proponowane godz. odjazdu ze Strykowa: 6.00, Orientacyjna długość trasy: 77,3 km, w tym Gmina Stryków: 64,3 km - Gmina Głowno: 13 km. ST-4 Trasa 4 (zgodnie z załącznikiem nr 7): Proponowane godz. odjazdu ze Strykowa: 15.00, Orientacyjna długość trasy: 110,4 m, w tym Gmina Stryków: 97,4 km - Gmina Głowno: 13 km. Łączna długość tras wynosi: 391,9 km Wszystkie koszty związane z realizacją niniejszego zamówienia ponosi Wykonawca. Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 60.11.20.00-6 Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień zgodnie z art. 67 ust.1 pkt. 6 Ustawy Prawo zamówień publicznych (j.t. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.) stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.11.20.00-6.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Ustala się wadium odrębnie dla każdej części w wysokości 3 000,00 PLN, (słownie: trzy tysiące złotych zero groszy). 2. Wykonawca wnosi wadium przed upływem terminu składania ofert, 3. Wykonawca wnosi wadium w pieniądzu, na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Strykowie 528785 0002 2001 0000 1993 0006 lub w jednej z poniżej podanych form: a) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielni kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, b) w gwarancjach bankowych, c) w gwarancjach ubezpieczeniowych, d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r., Nr 42, poz. 275, z późn. zm.), 4. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustaloną kwotę należy przekazać przelewem na konto Zamawiającego, przy czym za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. Potwierdzoną za zgodność kserokopię dowodu zapłaty wadium należy dołączyć do oferty, 5. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach, kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. Oryginał wniesienia wadium należy złożyć w pokoju nr 21 w siedzibie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Wadium musi być zabezpieczone na okres 30 dni, licząc od upływu terminu składania ofert. Oferta zabezpieczona na krótszy okres niż wymagany zostanie odrzucona. 6. Dokument w formie poręczenia lub gwarancji powinien zawierać stwierdzenie, że jest ono nieodwołalne i że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń. 7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium zgodnie z art. 46 Ustawy. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami zgodnie z art. 46 Ustawy. 9. Złożenie oferty niezabezpieczonej akceptowaną formą wadium wskazaną w ust. 3 będzie skutkować wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. 10. W przypadku składania ofert na więcej niż jedną część zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest do wpłacenia wadium w wysokości równej sumie kwot wymaganych dla poszczególnych części zamówienia, na które składana jest oferta. W przypadku, gdy Wykonawca wniesie wadium na mniejszą kwotę, niż wynikająca z sumy wymaganych kwot dla poszczególnych części, Zamawiający uzna wadium za wniesione na tę część zamówienia, której otwarcia Zamawiający dokonał jako pierwszej.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Wykonawca wykaże spełnienie warunku, jeżeli posiada licencję na wykonywanie transportu drogowego osób, ważną co najmniej w dniu składania ofert. Zamawiający oceni spełnienie warunku udziału w postępowaniu metodą spełnia/nie spełnia, na podstawie dokumentów załączonych do oferty.
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Należy złożyć oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych - załącznik nr 2a do Specyfikacji. Zamawiający oceni spełnienie warunku udziału w postępowaniu metodą spełnia/nie spełnia, na podstawie dokumentów załączonych do oferty.
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Wykonawca wykaże spełnienie warunku, jeżeli dysponuje minimum 2 zarejestrowanymi i dopuszczonym do ruchu pojazdami o liczbie miejsc siedzących nie mniejszej niż 23, z ważnym ubezpieczeniem OC na dzień składania ofert. Zamawiający oceni spełnienie warunku udziału w postępowaniu metodą spełnia/nie spełnia, na podstawie dokumentów załączonych do oferty.
- III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Wykonawca wykaże spełnienie warunku, jeżeli dysponuje minimum 2 kierowcami z uprawnieniami do kierowania autobusami, uprawnieniami do przewożenia osób - prawo jazdy kategorii minimum B i D oraz dokument potwierdzający uprawnienia do przewozu osób. Zamawiający oceni spełnienie warunku udziału w postępowaniu metodą spełnia/nie spełnia, na podstawie dokumentów załączonych do oferty.
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Wykonawca wykaże spełnienie warunku, jeśli będzie posiadał opłacone ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ważne co najmniej w dniu składania ofert. Należy dołączyć do oferty dowód zapłaty polisy. Zamawiający oceni spełnianie warunków udziału w postępowaniu metodą spełnia/nie spełnia, na podstawie dokumentów załączonych do oferty. Wykonawca musi wykazać spełnienie każdego z warunków. Niespełnienie któregokolwiek warunku spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. formularz ofertowy - załącznik nr 1, 2. oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych - załącznik nr 2a, 3. dowód wniesienia wadium
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90
- 2 - Termin płatności faktur - 10
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Wykonawca może dokonywać zmiany kierowcy/ów, przedstawionych w ofercie, jedynie za uprzednią zgodą Zamawiającego, akceptującego nowego kierowcę. a) Wykonawca z własnej inicjatywy proponuje zmianę kierowcy w następujących przypadkach: śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych kierowcy, niewywiązywania się kierowcy z obowiązków wynikających z umowy, jeżeli zmiana kierowcy stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. rezygnacji, wypowiedzenia umowy o pracę, itp), b) Zamawiający może żądać od Wykonawcy zmiany kierowcy, jeżeli uzna, że nie wykonuje on swoich obowiązków wynikających z umowy, c) W przypadku zmiany kierowcy, nowy kierowca musi spełniać wymagania określone dla danego kierowcy. d) Wykonawca obowiązany jest zmienić kierowcę zgodnie z żądaniem Zamawiającego w terminie wskazanym we wniosku Zamawiającego, 2. W innych uzasadnionych przypadkach, gdy zajdzie konieczność wprowadzenia zmian wynikających z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, 3. W przypadku, gdy zmiany postanowień zawartej umowy będą korzystne dla Zamawiającego, a zmiany wynikły w trakcie realizacji zamówienia, 4. Oczekiwanie Wykonawcy na niezbędne opinie, decyzje, uwarunkowania społeczne (protesty, listy, petycje, itp.), 5. Zmiany stanu prawnego, zmiany przepisów z zakresu przewożenia osób, itp. 6. Wnioski mieszkańców dotyczących zmiany trasy, rozkładu jazdy (godz. odjazdu), 7. Zmiana danych Wykonawcy, Zamawiającego np. zmiana adresu, konta bankowego, nr REGON, osób kontaktowych itp., 8. Zmiana stawki podatku od towarów i usług VAT. Zmiana umowy w tym przypadku nastąpi w sytuacji zmiany stosownych przepisów i będzie polegała na przeliczeniu ceny 1 wozokilometra, w ten sposób, że do ceny netto z oferty Wykonawcy zostanie doliczona kwota podatku VAT po zmianie, w wyniku czego otrzymamy cenę brutto. 9. Zmiany trasy przewozu osób, ilości kilometrów, lokalizacji przystanków, dni przewozu osób - Zamawiający dopuszcza zmianę w zakresie przewozu osób nie tylko w dni robocze, 10. Zmiana w zakresie porozumienia Gminy Stryków z Gminą Głowno, rezygnacja Gminy w zakresie przewozu, 11. Zmiana warunków płatności, rozliczeń. Warunki dokonania zmian: a) zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obu stron, wyrażoną na piśmie, pod rygorem nieważności, b) strona występująca o zmianę postanowień zawartej umowy: - opisze zaistniałe okoliczności, - uzasadni, udokumentuje zaistnienie powyższych okoliczności, - obliczy koszty zmiany, jeśli zmiana będzie miała wpływ na wynagrodzenie Wykonawcy, - opisze wpływ zmian na termin wykonania umowy. c) wniosek o zmianę postanowień zawartej umowy musi być wyrażony na piśmie.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.strykow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Strykowie, ul. Kościuszki 27, 95-010 Stryków, pok. 21.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.12.2014 godzina 09:30, miejsce: Urząd Miejski w Strykowie, ul. Kościuszki 27, 95-010 Stryków, pok. 2 - sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Ogłoszenie o zamówieniu nr 254847 – 2014 zostało zamieszczone na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego w dniu 09.12.2014 r.