Stryków dn. 15 listopada 2007r.
W.F. 30130 / 20 / 2007
OGŁOSZENIE
O ZAMÓWIENIU PUBLICZNYM
Zamawiający : Miasto-Gmina Stryków w imieniu której występuje Burmistrz Miasta – Gminy Stryków, ul. Kościuszki 27 , 95 – 010 Stryków
tel/fax 042/ 71 98 002, 042 7198 193, e-mail: strykow@strykow.pl
ogłasza przetarg nieograniczony
o wartości szacunkowej mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust 8 ustawy Prawa zamówień publicznych tj. 211 tyś. EURO
na wyłonienie banku do udzielenia i obsługi kredytu długoterminowego złotowego o wartości 3.510.917,-zł na realizację zadań inwestycyjnych
Numer ogłoszenia: 222431 - 2007; data zamieszczenia: 15.11.2007
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto-Gmina Stryków, ul. Kościuszki 27, 95-010 Stryków, woj. łódzkie, tel. 042 7198002, fax 042 7198193.
· Adres strony internetowej zamawiającego: www.strykow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 3.510.917,- PLN gminie Stryków na realizację zadań inwestycyjnych.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 3.510.917,- PLN gminie Stryków na realizację zadań inwestycyjnych, zwanej dalej Zamawiającym, o następującej charakterystyce:
1. Kwota kredytu 3.510.917,- zł ( słownie złotych: trzy miliony pięćset dziesięć tysięcy dziewięćset siedemnaście 00 / 100 )
postawiona do dyspozycji Zamawiającego w dwóch transzach :
- I transza w kwocie 1.500.000,- PLN - 15.12.2007 r.
- II transza w kwocie 2.010.917,- PLN - 27.12.2007 r.
Przyjmuje się , że wykorzystanie kredytu może być rozliczone na podstawie wcześniej poniesionych kosztów potwierdzonych fakturami , rachunkami bądź innymi dokumentami księgowymi wystawionymi od dnia 15 marca 2007r.
2. okres kredytowania : do dnia 31.12.2012 r.
3. spłata kredytu: w złotych polskich w okresach kwartalnych , w terminach określonych w załączniku do umowy utworzonym z kosztorysu ofertowego , z karencją spłaty pierwszej raty kapitałowej do dnia 30.03.2008 r.
4. Do naliczenia oprocentowania kredytu w okresie karencji w spłacie kapitału i odsetek tj. od dnia wykorzystania kredytu do dnia 30 marca 2008r. należy przyjąć stawkę WIBOR 1 M , ustaloną na koniec miesiąca poprzedzającego każdy kwartał, powiększony lub pomniejszony o marżę oferenta - stałą w okresie obowiązywania umowy
5. spłata odsetek: w okresach kwartalnych , określonych dla spłaty
pierwszej raty odsetkowej do dnia 31.03.2008 r.
6. koszt kredytu Co [P L N ] składać się będzie z:
a. prowizji przygotowawczej Pp [P L N ] ustalonej przez Wykonawcę,
b. opłat i prowizji bankowej Wo [ P L N ] z tytułu wpłat kolejnych rat kapitałowych i odsetkowych wynikających z przepisów ustawy Prawo bankowe - ustalonych przez oferenta , w tym jednorazowe koszty manipulacyjne i inne
c. oprocentowanie kredytu Ko [P L N ] - zmienne dla każdego kwartalnego okresu odsetkowego , obliczone w oparciu o wskaźnik oprocentowania depozytów bankowych W I B O R 1 M , ustalony na koniec każdego miesiąca poprzedzającego termin płatności kapitału i odsetek , powiększony lub pomniejszony o marżę oferenta - stałą w okresie obowiązywania umowy .
Przeznaczenie kredytu: na realizację zadań inwestycyjnych
7. wymagany termin wykonania umowy
Zamawiający wymaga przekazywania na konto bankowe Zamawiającego ustalonych w części I pkt 1 transz kredytu odpowiednio 15.12.2007 i 27.12.2007 r. z zakończeniem spłat rat kapitałowych i odsetek do 31 grudnia 2012 r.
Zamawiający wymaga , iż w/w kredyt postawiony zostanie do dyspozycji Zamawiającego w ciągu trzech dni od zawiadomienia wykonawcy o takiej potrzebie.
Zamawiający zastrzega sobie prawo:
- wykorzystania kredytu w innym terminie od podanego wyżej , jak też rezygnacji z uruchomienia części kredytu i wymaga, że bank nie będzie pobierał żadnych opłat od wartości z których Zamawiający zrezygnował
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.13.00.00-0.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: data zakończenia: 31.12.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
· Informacja na temat wadium:
1. Ustala się wadium w wysokości: 3 000,00 PLN , słownie: sześć tysięcy złotych
2. Wykonawca wnosi wadium przed upływem terminu składania ofert.
3. Wykonawca wnosi wadium w pieniądzu, na konto zamawiającego; Bank Spółdzielczy w Strykowie 528785 0002 2001 0000 1993 0006
lub w jednej z poniżej podanych form:
a) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielni kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym
b) w gwarancjach bankowych, w gwarancjach ubezpieczeniowych
c) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust.5 pkt 2
d) ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.)
4. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustalona kwotę należy przekazać przelewem na konto zamawiającego , przy czym za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku zamawiającego. Kserokopie dowodu zapłaty wadium należy dołączyć do oferty.
5. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach , kopię poświadczona za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. Oryginał wniesienia wadium należy złożyć w pokoju nr 21 w siedzibie Zamawiającego. Wadium musi być zabezpieczone na okres 30 dni, licząc od daty składania ofert - termin związania ofertą. Oferta zabezpieczona na krótszy okres niż wymagany zostanie odrzucona.
Dokument w formie poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne
żądanie zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu,
następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń.
6. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium jeżeli:
a) upłynął termin związania oferta
b) zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania umowy
c) zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia , a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin ich wnoszenia
7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy:
a) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert
b) który został wykluczony z postępowania
c) którego oferta została odrzucona.
Złożenie przez Wykonawcę , którego oferta została odrzucona lub wykluczonego z postępowania wniosku o zwrot wadium jest równoznaczne ze zrzeczeniem się przez Wykonawcę prawa do wniesienia protestu..
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
· Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy , którzy spełniają następujące warunki :
a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności , jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień w zakresie objętym zamówieniem
b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny do wykonywania zamówienia,
c) dysponują osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia ,
d) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia ,
e) nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych,
f) udokumentują , iż w okresie ostatnich trzech lat należycie wykonali co najmniej 2 zamówienia obejmujące usługi o charakterze i złożoności podobnej do przedmiotu zamówienia,
Zamawiający oceni spełnianie warunków udziału w postępowaniu na podstawie dokumentów załączonych do oferty. Wykonawca musi wykazać spełnienie każdego z warunków. Niespełnienie któregokolwiek warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania
· Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, wykonawca składa następujące dokumenty:
1. Dokumenty wymagane:
a) formularz ofertowy - załącznik nr 1;
b) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
c) dokumenty potwierdzające uprawnienie osób podpisujących ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów rejestrowych;
d) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
e) oświadczenie do postępowania o zamówienie publiczne z art. 22 ust.1 i art 24 ust 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych - załącznik nr 3
2. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, wykonawca składa następujące dokumenty:
a) wykaz osób i uprawnionych przez Wykonawcę do składania woli w zakresie praw i obowiązków majątkowych
b) wykaz wykonanych zamówień odpowiadających swoim rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonawca potwierdzi spełnianie warunków jeśli wykaz będzie zawierał co najmniej dwa tego typu zamówienia.
3. W celu potwierdzenia, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, składa następujące dokumenty:
a) Sprawozdania finansowe za rok 2005 i 2006 wraz z opinia biegłego o badanym sprawozdaniu (jeśli podlega ona badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości) zawierające informację o współczynniku wypłacalności banku nie niższym niż 8%
4. Inne wymagane dokumenty:
a) Istotne postanowienia umowy stanowiący załącznik nr 4,
b) Kosztorys ofertowy.
c) Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego o podmiocie zbiorowym oraz osób uprawnionych przez Wykonawcę do składania woli w zakresie praw i obowiązków majątkowych
d) W przypadku wykonawców występujących wspólnie dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.strykow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: www.bip.strykow.pl.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.11.2007 godzina 10:30, miejsce: Urzędzie Miasta - Gminy Stryków
ul. Kościuszki 27
95 - 010 Stryków
pokój nr 2 (sekretariat).
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
W imieniu zamawiającego
Burmistrz Miasta-Gminy Stryków
Andrzej Jankowski