Stryków: Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Bratoszewicach - I etap opracowanie dokumentacji
Numer ogłoszenia: 153022 - 2009; data zamieszczenia: 18.05.2009 r.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto-Gmina Stryków , ul. Kościuszki 27, 95-010 Stryków, woj. łódzkie, tel. 042 7198002, faks 042 7198193.
Adres strony internetowej zamawiającego: www.strykow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Bratoszewicach - I etap opracowanie dokumentacji.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest Projekt oczyszczalni ścieków zlokalizowanej w miejscowości Bratoszewice, gm. Stryków - oczyszczalni mechaniczno-biologicznej (osad czynny) dla obciążenia docelowego oczyszczalni 500 m3 /dobę dla części mechanicznej oraz 2x250 m3/dobę dla części biologicznej oczyszczalni. Preferowane zbiorniki o konstrukcji żelbetowej. Rozwiązania technologiczne powinny uwzględniać zastosowanie linii higienizacyjnej, komór napowietrzania z aeratorami o osi poziomej oraz punktu zlewnego ścieków dowożonych do oczyszczalni. Dopuszcza się zastosowanie technologii złoża zanurzonego. Zakres zamówienia obejmuje: - Wykonanie i przedstawienie do zaakceptowania Zamawiającemu koncepcji wstępnej rozwiązań technicznych. - Wykonanie mapy sytuacyjno - wysokościowych dla celów projektowych w skali 1:500 w zakresie niezbędnym do wykonania dokumentacji projektowej. - Opracowanie projektu technologicznego i budowlanego wraz z wymaganymi uzgodnieniami i opiniami przy założeniach: - zapewnienie ciągłości pracy istniejącej na działce nr 587/13 oczyszczalni typu BIOKON do momentu rozruchu oczyszczalni projektowanej, - lokalizacja przedmiotowej oczyszczalni w miejscowości Bratoszewice na działkach gminnych nr 587/13 i części wydzielonej z działki nr 587/17 o powierzchni ok. 5 000 m2, - zaprojektowanie zasilania w energię elektryczną wraz z uzgodnieniami, - zaprojektowanie przyłącza wodociągowego do oczyszczalni, - wykonanie projektu zagospodarowania terenu, - istnieje po rozbudowie możliwość wykorzystania istniejących przyłączy i dróg dojazdowych, - odprowadzenie oczyszczonych ścieków do rowu melioracyjnego z wykorzystaniem istniejącego kanału Ø 250 mm, - średnie stężenie zanieczyszczeń w ściekach surowych: - zawiesiny ogólne ok. 450 mg/l, - BZT5 ok.450 mg02/l, - ChZTCr ok. 1 000 mg02/l. - Przygotowanie materiałów dla potrzeb uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia o której mowa w ustawie z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2008 r. nr199, poz.1227) oraz uzyskanie tej decyzji - kompletne materiały z uzgodnieniami, opiniami i oceną oddziaływania na środowisko do uzyskania decyzji celu publicznego zgodnie z obowiązującymi przepisami i wymogami instytucji uzgadniających. - Uzyskanie warunków technicznych zasilania energetycznego projektowanej oczyszczalni oraz uzyskanie zapewnienia dostaw energii elektrycznej. - Wykonanie dokumentacji warunków gruntowo - wodnych do projektów budowlanych. - Opracowanie kompletnych projektów budowlano - wykonawczych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (Dz. U. Nr 202, poz.2072 ze zm.) wraz ze szczegółowymi rysunkami oraz wymaganymi ( przez organ wydający decyzję pozwolenia na budowę) do uzyskania pozwolenia na budowę wraz z opiniami i uzgodnieniami ( po 5 egz.). Projekt powinien zawierać szczegółowy opis parametrów technicznych robót i technologii ich wykonania z podaniem obowiązujących norm, zgodnych ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, ponadto projekt powinien zawierać opracowania wszystkich występujących branż niezbędnych do uzyskania pozwolenia na budowę i prawidłowego funkcjonowania inwestycji- 5 egz. w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej na CD. - Przedmiary robót z podziałem na branże - 1 egz. w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej na CD. - Kosztorysy inwestorskie z podziałem j.w. - 1 egz. w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej na CD. - Opracowanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót dla poszczególnych zadań i branż - 1 egz. w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej na CD. - Pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji inwestycji oraz rozruchu mechanicznego i technologicznego oczyszczalni do uzyskania prawidłowych parametrów oczyszczania ścieków - Projektant zobowiązany jest do udzielenia wyjaśnień dotyczących projektu podczas procedury przetargowej na wybór Wykonawcy robót związanych z budową oczyszczalni ścieków. Powyższa dokumentacja posłuży Zamawiającemu do ogłoszenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane zgodnie z przepisami ustawy prawo zamówień publicznych. W związku z faktem, iż dokumentacja projektowa jest opisem przedmiotu zamówienia należy ją sporządzić zgodnie z art. 29 - 31 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający wymaga sporządzenia projektów budowlano - wykonawczych, dokumentacji kosztorysowej oraz wszystkich opracowań wymienionych powyżej i przekazania jej Zamawiającemu również w wersji elektronicznej na płycie CD: część opisowa w formacie doc., część graficzna w formacie pdf., przedmiary robót i kosztorysy ślepe w formacie pdf. Wykonawca może powierzyć część zamówienia podwykonawcy/om z tym, że Zamawiający żąda wskazana w ofercie części zamówienia, która zostanie powierzona podwykonawcy/om..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.00.00-7.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.12.2009.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienie mogą ubiegać się oferenci, którzy spełnią następujące warunki: 1. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, objętej przedmiotem niniejszego zamówienia, 2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia tj. a) w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie wykonali z należytą starannością co najmniej 2 projekty oczyszczalni ścieków, każdy projekt o wartości nie niższej niż 50 000,00 PLN słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych zero groszy. b) dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w tym minimum: - 1 osobą posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, - 1 osobą posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, - 1 osobą posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, 3. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia: - posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności ważne co najmniej w dniu składania ofert, 4. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie przepisów art. 24 ust. 1 lub 2 Pzp. Zamawiający oceni spełnianie warunków udziału w postępowaniu na podstawie dokumentów załączonych do oferty. Wykonawca musi wykazać spełnienie każdego z warunków. Niespełnienie któregokolwiek warunku spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania..
Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, Wykonawca składa następujące dokumenty: 1.1. formularz ofertowy - załącznik nr 1, 1.2. aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 1.3. dokumenty potwierdzające uprawnienia osób podpisujących ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów rejestrowych, pełnomocnictwo, 1.4. aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 1.5. oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust.1 i art. 24 ust 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych - załącznik nr 2a, 1.6. oświadczenie o niezaleganiu - załącznik nr 2b, 2. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, oraz dysponuje lub będzie dysponował potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Wykonawca składa następujące dokumenty: 1.1. wykaz osób, które będą wykonywać zamówienie, ze wskazaniem w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom - według załącznika nr 5, 1.2. dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, posiadają uprawnienia: 1.2.1. 1 osoba posiadająca uprawnienia do projektowania w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, 1.2.2. 1 osoba posiadająca uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, 1.2.3. 1 osoba posiadająca uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające posiadane uprawnień w specjalnościach w/w oraz aktualne potwierdzenie przynależności do właściwej Izby samorządu zawodowego - aktualne na dzień składania ofert. Zamawiający zgodnie z art. 22 ust 1 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa powyżej, Wykonawca wskazał takie osoby. 1.3. Wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie wykonali z należytą starannością co najmniej 2 projekty oczyszczalni ścieków, każdy projekt o wartości nie niższej niż 50 000,00 PLN słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych zero groszy, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie - według załącznika nr 6 - Wykonawca potwierdzi spełnianie warunków jeśli wykaz będzie zawierał co najmniej 2 wykonane w/w usługi. 3. W celu potwierdzenia, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, składa następujące dokumenty: 3.1. polisę a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, ważną co najmniej w dniu składania ofert, 4. Inne wymagane dokumenty: 4.1. wykaz osób do kontaktów z Zamawiającym odpowiedzialnych za wykonanie zobowiązań umowy - załącznik nr 3, 4.2. zaakceptowany wzór umowy stanowiący załącznik nr 4. 5. Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej 5.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w § 9 ust. 1 pkt 1.2. i 1.4. składa dokument lub dokumenty, wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, 2) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, 3) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Dokumenty pkt 1 i 2 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy a pkt 3 nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5.2. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w § 9 ust. 5 pkt 5.1. zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.strykow.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta - Gminy Stryków, ul. Kościuszki 27, 95-010 Stryków, pok. 21.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.05.2009 godzina 09:30, miejsce: Urząd Miasta - Gminy Stryków, ul. Kościuszki 27, 95-010 Stryków, pok. 2 - sekretariat.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
Ogłoszenie o zamówieniu nr 153022– 2009 zostało umieszczone na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego w dniu 18.05.2009 r.