W.F. 30130/10/2008
SPECYFIKACJA
ISTOTNYCH WARUNKÓW
ZAMÓWIENIA
NA WYŁONIENIE BANKU DO UDZIELENIA I OBSŁUGI KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO ZŁOTOWEGO O WARTOSCI 5.310.000,-ZŁ NA REALIZACJĘ ZADAŃ INWESTYCYJNYCH
I SPŁATĘ WCZEŚNIEJ ZACIĄGNIĘTYCH ZOBOWIĄZAŃ DŁUGOTERMINOWYCH
W TRYBIE
PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO
o wartości szacunkowej powyżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art 11 ust 8 ustawy Prawo Zamówień Publicznych
Postępowanie przetargowe prowadzone jest na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655).
MIASTO-GMINA STRYKÓW
Z /S w STRYKOWIE
UL. KOŚCIUSZKI 27
I Zamawiający
Miasto - Gmina Stryków
w imieniu której postępowanie prowadzi
Burmistrz Miasta – Gminy Stryków
ul. Kościuszki 27
95 – 010 Stryków
strona www. strykow.pl
e-mail. strykow@strykow.pl
godz. urzędowania : poniedziałek, środa, czwartek, piątek. od 8.00 do 16.00
Wtorek – od 9.00 do 17.00
- Tryb udzielenia zamówienia
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie przetargu
nieograniczonego o wartości powyżej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust 8 ustawy Prawa zamówień publicznych.
Podstawa prawna udzielenia zamówienia publicznego: art. 10 ust. 1 oraz art. 39-46 Prawa
zamówień publicznych.
Podstawa prawna opracowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
1) Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. Nr 223, poz. 1655 z 2007r. )
2) Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87 poz.605)
3) Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 grudnia 2007r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych (Dz.U. Nr 241 poz. 1763)
III. Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 5.310.000,- PLN gminie Stryków , zwanej dalej Zamawiającym, o następującej charakterystyce:
- Kwota kredytu 5.310.000,- zł ( słownie złotych: pięć milionów trzysta dziesięć tysięcy 00 / 100 )
postawiona do dyspozycji Zamawiającego w pięciu transzach :
- I transza w kwocie 2.000.000,- PLN - 08.08.2008 r.
- II transza w kwocie 1.000.000,- PLN - 29.08.2008 r.
- III transza w kwocie 1.000.000,- PLN - 15.09.2008 r.
- IV transza w kwocie 1.000.000,- PLN - 15.10.2008 r.
- V transza w kwocie 310.000,- PLN - 17.11.2008 r.
Przyjmuje się , że wykorzystanie kredytu może być rozliczone na podstawie wcześniej poniesionych kosztów potwierdzonych fakturami , rachunkami bądź innymi dokumentami księgowymi wystawionymi od dnia 30 stycznia 2008r.
- okres kredytowania : do dnia 31.12.2013 r.
- spłata kredytu: w złotych polskich w okresach kwartalnych , w terminach określonych w załączniku do umowy utworzonym z kosztorysu ofertowego , z karencją spłaty pierwszej raty kapitałowej do dnia 30.03.2009 r.
- Do naliczenia oprocentowania kredytu w okresie karencji i w okresie spłaty należy przyjąć stawkę WIBOR 1 M , ustaloną na koniec miesiąca poprzedzającego każdy
kwartał, powiększoną lub pomniejszoną o marżę oferenta – stałą w okresie obowiązy-
wania umowy.
- spłata odsetek: w okresach kwartalnych , określonych dla spłaty
pierwszej raty odsetkowej dnia 31.03.2009 r.
- koszt kredytu Co [P L N ] składać się będzie z:
- prowizji przygotowawczej Pp [P L N ] ustalonej przez Wykonawcę,
- opłat i prowizji bankowej Wo [ P L N ] z tytułu wpłat kolejnych rat kapitałowych i odsetkowych wynikających z przepisów ustawy Prawo bankowe – ustalonych przez oferenta , w tym jednorazowe koszty manipulacyjne i inne
- oprocentowanie kredytu Ko [P L N ] – zmienne dla każdego kwartalnego okresu odsetkowego , obliczone w oparciu o wskaźnik oprocentowania depozytów bankowych W I B O R 1 M , ustalony na koniec miesiąca poprzedzającego każdy kwartał.
Przeznaczenie kredytu: na realizację zadań inwestycyjnych i spłatę wcześniej
zaciągniętych zobowiązań długoterminowych .
7. wymagany termin wykonania umowy
Zamawiający wymaga przekazywania na konto bankowe Zamawiającego ustalonych w części III pkt 1 transz kredytu odpowiednio 08.08.2008r., 29.08.2008.,15.09.2008r., 15.10.2008r., 17.11.2008r. z zakończeniem spłat rat kapitałowych i odsetek do 31 grudnia 2013 r.
Zamawiający wymaga , iż w/w kredyt postawiony zostanie do dyspozycji Zamawiającego w ciągu trzech dni od zawiadomienia wykonawcy o takiej potrzebie.
Zamawiający zastrzega sobie prawo:
- wykorzystania kredytu w innym terminie od podanego wyżej , jak też rezygnacji z uruchomienia części kredytu i wymaga, że bank nie będzie pobierał żadnych opłat od wartości z których Zamawiający zrezygnował
Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień : 66. 13. 00. 00 - 0
IV. Generalne zasady uczestnictwa w postępowaniu
Ofertę może złożyć osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej oraz podmioty te występujące wspólnie o ile spełniają warunki określone w ustawie Prawo zamówień publicznych, Prawo bankowe oraz niniejszej specyfikacji.
V. Oferty częściowe
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
VI. Oferty wariantowe
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
VII. Pisemność postępowania
Oświadczenia , wnioski , zawiadomienia oraz inne informacje Zamawiającego i Wykonawcy przekazane pisemnie lub za pomocą telefaksu uważa się za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem wyznaczonego terminu i została niezwłocznie potwierdzona na piśmie przez przekazującego.
VIII. Opis warunków udziału w postępowaniu
W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy , którzy spełniają następujące warunki :
a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności , jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień w zakresie objętym zamówieniem
b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym do wykonywania zamówienia,
c) dysponują osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia ,
d) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia ,
e) nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych,
f) udokumentują , iż w okresie ostatnich trzech lat należycie wykonali co najmniej 2 zamówienia obejmujące usługi o charakterze i złożoności podobnej do przedmiotu zamówienia,
Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie dokumentów załączonych do oferty. Wykonawca musi wykazać spełnienie każdego z warunków. Niespełnienie któregokolwiek warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania.
Z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się :
a) wykonawców , którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne, o których mowa w art. 24 ust. 1 Prawo zamówień publicznych ,
b) wykonawców, którzy wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania, lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji; przepisu nie stosuje się do wykonawców, którym udziela się zamówienia na podstawie art. 62 ust 1 pkt 2 lub art. 67 ust 1 pkt 1 i 2,
c) wykonawców , którzy złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania ,
d) wykonawców , którzy nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy z zastrzeżeniem art. 26 ust 3,
e) wykonawców, którzy nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą;
Zamawiający odrzuca ofertę , która:
a) jest niezgodna z ustawą
b) jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia ,
c) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji ,
d) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
e) została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia ,
f) zawiera omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na podstawie art. 88, lub błędy w obliczeniu ceny ,
g) w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia Wykonawca nie zgodził się na poprawienie omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny
h) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów
IX. Wykaz oświadczeń lub dokumentów jakie mają dostarczyć wykonawcy w
celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu.
W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 (tekst jednolity Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz. 1655) - Prawo zamówień publicznych, wykonawca składa następujące dokumenty:
1. Dokumenty wymagane:
a) formularz ofertowy – załącznik nr 1;
b) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
c) dokumenty potwierdzające uprawnienie osób podpisujących ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów rejestrowych;
d) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
e) oświadczenie do postępowania o zamówienie publiczne z art. 22 ust.1 i art 24 ust 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych - załącznik nr 3
f) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego o podmiocie zbiorowym oraz osób uprawnionych przez Wykonawcę do składania oświadczeń woli w zakresie praw i obowiązków majątkowych wystawiona nie wcześniej niż 6 – mcy przed terminem
składania ofert.
2. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, wykonawca składa następujące dokumenty:
a) wykaz osób i uprawnionych przez Wykonawcę do składania oświadczeń woli w zakresie praw i obowiązków majątkowych
b) wykaz wykonanych zamówień odpowiadających swoim rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonawca potwierdzi spełnianie warunków jeśli wykaz będzie zawierał co najmniej dwa tego typu zamówienia.
3. W celu potwierdzenia, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, składa następujące dokumenty:
a) Sprawozdania finansowe za rok 2006 i 2007 wraz z opinią biegłego o badanym sprawozdaniu (jeśli podlega badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości) zawierające informację o współczynniku wypłacalności banku nie niższym niż 8%
4. Inne wymagane dokumenty:
a) Istotne postanowienia umowy określone w załączniku nr 7,
b) Kosztorys ofertowy.
c) W przypadku wykonawców występujących wspólnie dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika
5. Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa wyżej składa dokument lub dokumenty, wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
b) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;
c) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
6. Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej
a) Zamawiający zastrzega, że w przypadku wybrania oferty wspólnej wykonawca jest zobowiązany w ciągu trzech dni od powzięcia informacji o wyborze przedłożyć umowę regulującą współpracę podmiotów występujących wspólnie;
b) Oferta winna zawierać odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej , aktualne zaświadczenia z urzędu skarbowego i ZUS dla każdego partnera z osobna, pozostałe dokumenty składane są wspólnie
Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnioną do podpisania oferty z dopiskiem "za zgodność z oryginałem". Brak w/w dokumentów lub złożenie dokumentu w niewłaściwej formie (np. nie poświadczone przez wykonawcę za zgodność z oryginałem odpisy lub kopie) spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania z mocy art 24 ust 2 pkt 3 ustawy z zastrzeżeniem przypadku o którym mowa w art 26 ust 3 ustawy pzp.
- Informacja o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z Wykonawcami
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w formie pisemnej.
Każdy Wykonawca ma prawo zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Pytania Wykonawców muszą być sformułowane na piśmie i skierowane na adres:
Urząd Miasta – Gminy Stryków
ul. Kościuszki 27
95 – 010 Stryków
faksem: 0/42 71 98 193
Zamawiający udzieli niezwłocznie odpowiedzi wszystkim Wykonawcom, którzy pobrali specyfikację istotnych warunków zamówienia chyba, że pytanie wpłynęło do Zamawiającego na mniej niż 6 dni przed upływem terminu składania ofert. Ponadto umieści treść pytań i odpowiedzi na stronie internetowej urzędu.
Zamawiający nie przewiduje zorganizowania zebrania z Wykonawcami;
Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami:
Barbara Walak – Skarbnik Miasta – Gminy Stryków
tel. (0-42) 71-98-403 lub ( 0 – 42 ) 71-98-002 wew. 135
Janina Jachuła – inspektor ds. księgowości budżetowej
tel. (0-42) 71-98-002 wew. 115
Popczyńska Grażyna – Naczelnik Wydziału Inwestycji , Zamówień Publicznych i Infrastruktury
tel.(0-42) 71-98-002 wew.137
Informacje udzielane są w następujące dni :
poniedziałek, środa, czwartek, piątek - od 8.00 do 16.00
wtorek - od 9.00 do 17.00
XI. Wadium
1. Ustala się wadium w wysokości: 8 000,00 PLN , słownie: osiem tysięcy złotych
2. Wykonawca wnosi wadium przed upływem terminu składania ofert.
3. Wykonawca wnosi wadium w pieniądzu, na konto zamawiającego; Bank Spółdzielczy w Strykowie 528785 0002 2001 0000 1993 0006
lub w jednej z poniżej podanych form:
a) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielni kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym
b) w gwarancjach bankowych, w gwarancjach ubezpieczeniowych
c) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust.5 pkt 2
d) ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.)
4. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustaloną kwotę należy przekazać przelewem na konto Zamawiającego , przy czym za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. Kserokopie dowodu zapłaty wadium należy dołączyć do oferty.
5. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach , kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. Oryginał wniesienia wadium należy złożyć w pokoju nr 21 w siedzibie Zamawiającego. Wadium musi być zabezpieczone na okres związania ofertą. Oferta zabezpieczona na krótszy okres niż wymagany zostanie odrzucona.
Dokument w formie poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne
żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu,
następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń.
6. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium jeżeli:
a) upłynął termin związania ofertą
b) zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego
c) zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia , a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin ich wnoszenia
7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy:
a) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert
b) który został wykluczony z postępowania
c) którego oferta została odrzucona.
Złożenie przez Wykonawcę wniosku o zwrot wadium , którego oferta została odrzucona lub został wykluczony z postępowania jest równoznaczne ze zrzeczeniem się przez Wykonawcę prawa do wniesienia protestu.
XII. Termin związania ofertą
- Oferenci pozostają związani ofertą przez okres 60 dni od upływu terminu do składania ofert.
- W uzasadnionych przypadkach na co najmniej 7 dni przed upływem terminu związania ofertą, Zamawiający może tylko raz zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.
- Odmowa wyrażenia zgody, o której mowa w pkt 2 nie powoduje utraty wadium.
- Zgoda Wykonawców na przedłużenie okresu związania ofertą jest dopuszczalna tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
- Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
XIII. Opis sposobu przygotowania oferty:
1) Przygotowanie oferty
a) Oferta musi być sporządzona pisemnie w języku polskim, pismem czytelnym.
b) Oferta zostanie sporządzona na formularzu ofertowym wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ
c) Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi składający ofertę.
d) Wykonawca może złożyć w prowadzonym postępowaniu wyłącznie jedną ofertę na
całość zadania
e) Oferta oraz wszystkie załączniki wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania firmy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym, wymaganiami ustawowymi oraz przepisami prawa.
f) Jeżeli oferta i załączniki zostaną podpisane przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy, należy dołączyć właściwe umocowanie prawne.
g) Oferta powinna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia i załączniki, o których mowa w treści niniejszej specyfikacji.
h) Dokumenty powinny być sporządzone zgodnie z zaleceniami oraz przedstawionymi przez Zamawiającego wzorcami - załącznikami, a w szczególności zawierać wszystkie informacje oraz dane.
i) Poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby podpisującej ofertę.
j) Wszystkie strony oferty powinny być ponumerowane i spięte (zszyte) w sposób trwały, zapobiegający możliwości dekompletacji zawartości oferty.
2) Oferta wspólna
W przypadku składania ofert wspólnych przez Wykonawców należy
dołączyć :
a/ dokument stwierdzający ustanowienie pełnomocnika do
reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia
albo reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy ,
b/ wymagane oświadczenia i dokumenty wymienione w specyfikacji
muszą być złożone przez każdego Wykonawcę
c/ oferta a także wzór umowy muszą być podpisane przez pełnomocnika
Uwaga: Zamawiający przy ocenie spełnienia warunków będzie rozpatrywał podane informacje w punkcie b ) i c) łącznie .
W przypadku, kiedy ofertę składa kilka podmiotów, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Złożona oferta winna być podpisana przez pełnomocnika, lub każdego partnera lub upoważnionego przedstawiciela / partnera wiodącego. Podmioty występujące wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za nie wykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań.
Jeżeli oferta Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie zostanie wybrana Zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
3) Inne wymagania dotyczące przygotowania oferty
a) Ofertę należy złożyć w nieprzejrzystym opakowaniu / zamkniętej kopercie w:
Urzędzie Miasta – Gminy Stryków
ul. Kościuszki 27
95 – 010 Stryków
pokój nr 2 (sekretariat)
b) Koperta / opakowanie zawierające ofertę powinno być zaadresowane do Zamawiającego na
adres:
Urząd Miasta – Gminy Stryków
ul. Kościuszki 27
95 – 010 Stryków
c) Oznakowane następująco:
„Oferta na udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego dla gminy Stryków”z dopiskiem „Nie otwierać przed 28 lipca 2008 godz. 11.00”
XIV. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert
- Oferty należy składać w:
Urzędzie Miasta – Gminy Stryków
ul. Kościuszki 27
95 – 010 Stryków
pokój nr 2 (sekretariat)
do dnia 28 lipca 2008 r. do godz. 10.30
Oferty złożone po terminie będą zwrócone Wykonawcom bez otwierania, po upływie terminu do wniesienia protestu.
- Miejsce otwarcia ofert:
Urząd Miasta – Gminy Stryków
ul. Kościuszki 27
95 – 010 Stryków
pokój nr 22
dnia 28 lipca 2008 r. o godz. 11.00
- Sesja otwarcia ofert
Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający przekaże zebranym Wykonawcom informację o wysokości kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Otwarcie ofert jest jawne i nastąpi bezpośrednio po odczytaniu ww. informacji.
Po otwarciu ofert przekazane zastaną następujące informacje m.in. nazwa i adres Wykonawcy, którego oferta jest otwierana, cena.
Informacje z otwarcia ofert przekazana zostanie niezwłocznie Wykonawcom, którzy nie byli obecni na otwarciu ofert, na ich wniosek.
XV. Opis sposobu obliczenia ceny
- Cena oferty uwzględnia wszystkie zobowiązania, musi być podana w PLN cyfrowo i słownie.
- Cena podana w ofercie powinna obejmować wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia wynikające ze SIWZ.
- Cena może być tylko jedna.
- Kryteria oceny oferty
Jako kryterium wyboru Wykonawcy zamówienia zostanie przyjęte kryterium najkorzystniejszej ceny rozumianej jako suma kosztów przygotowawczych , opłat i prowizji bankowej z tytułu spłat rat kapitałowych i odsetkowych oraz oprocentowania kredytu.
Zamawiający udzieli zamówienia temu Wykonawcy , który zaoferuje najniższą cenę kredytu będącego przedmiotem zamówienia. Zamawiający przyporządkuje najkorzystniejszej ofercie, tj. ofercie i najniższej cenie ofertowej [P L N ] maksymalną ocenę = 100 [ pkt]. Każdej następnej ofercie Zamawiający przyporządkuje ocenę proporcjonalnie niższą stosując zależność :
cena najniższa wśród ofert złożonych [ PLN]
C = __________________________________ x 100 [ pkt ] x 100 %
cena w ofercie badanej
C - ilość punktów jakie otrzyma oferta za kryterium „cena”,
Sposób obliczenia ceny:
Cenę oferty Co należy rozumieć, jako sumę kosztów przygotowawczych , opłat i prowizji bankowej z tytułu spłat rat kapitałowych i odsetkowych oraz oprocentowania kredytu :
Co = Pp + Wo + Ko [PLN]
gdzie:
C0 – cena ofertowa PLN
Pp – prowizja przygotowawcza w PLN ustalona przez Wykonawcę
W0 – koszty operacji bankowych obliczone przez Wykonawcę rozumiane
jako suma opłat i prowizji z tytułu wpłaty , kolejnych rat kapita-
łowych i odsetkowych przez Zamawiającego na konto banku –
wynikające z tabeli opłat i prowizji bankowych Wykonawcy lub
zastosowania innych stawek; w PLN
-
Ko = ( W I B O R + m z ) K
gdzie
WIBOR [%] stawka WIBOR 1 M : , wskaźnik oprocentowania
depozytów bankowych
ustalony na koniec miesiąca
poprzedzającego każdy
kwartał
m z [%] - stała marża dla kredytu złotówkowego , proponowana
przez Wykonawcę , niezmienna w okresie
obowiązywania umowy,
K [ PLN ] – kapitał pozostający do spłaty ,
Ko - całkowity koszt spłaty oprocentowania w PLN wyznaczony
przez Wykonawcę
UWAGA: dla porównania ofert , oprocentowanie należy wpisać według notowań z dnia 30 maja 2008 r. i przyjąć realizację kredytu w transzach i kwotach jak w części III punkcie 1.
Wynik
Oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans (maksymalna liczba przyznanych punktów w oparciu o ustalone kryteria) zostanie uznana za najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów. Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, który uzyska najwyższą ilość punktów.
- Zabezpieczenie należytego wykonania umowy
Zamawiający nie przewiduje wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
XVIII. Warunki umowy
- Zamawiający podpisze umowę z Wykonawcą, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę z punktu widzenia kryteriów przyjętych w niniejszej specyfikacji.
- O miejscu i terminie podpisania umowy Zamawiający powiadomi odrębnym pismem
- Umowa zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej specyfikacji oraz danych zawartych w ofercie.
- Umowa nie może być sprzeczna z warunkami przedstawionymi w niniejszej specyfikacji , ustawą – Prawo zamówień publicznych oraz prawem bankowym.
- Termin wykonania usługi w zakresie wyszczególnionym w części III niniejszej specyfikacji obejmuje okres od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2013 r.
- Postanowienia umowy zawarto w załączniku nr 7 do SIWZ
- Ogłoszenia wyników przetargu
Wyniki postępowania zostaną ogłoszone zgodnie z wymogami ustawy prawo zamówień
publicznych oraz w siedzibie Zamawiającego i na stronie internetowej: www; strykow.pl.
Niezależnie od ogłoszenia wyników wszyscy Wykonawcy uczestniczący w postępowaniu o
zamówienie publiczne zostaną powiadomieni w formie pisemnej.
- Zamówienia uzupełniające
Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających.
- Informacje dotyczące walut obcych, w jakich mogą być prowadzone rozliczenia
Zamawiający nie dopuszcza rozliczeń w walutach obcych.
- Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących wykonawcy
w toku postępowania o udzielenie zamówienia .
Środki ochrony prawnej przysługują wszystkim wykonawcom jeżeli ich interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przepisów ustawy. Informacje na ten temat znajdują się w ustawie Prawo Zamówień Publicznych w Dziale VI Środki ochrony prawnej (art. 179 do art. 198) .
- Postanowienia końcowe
Zasady udostępniania dokumentów;
Uczestnicy postępowania mają prawo wglądu do treści protokołu oraz ofert w trakcie prowadzonego postępowania z wyjątkiem dokumentów stanowiących załączniki do protokołu
(jawne po zakończeniu postępowania) oraz stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i dokumentów lub informacji zastrzeżonych przez uczestników postępowania. Udostępnienie zainteresowanym odbywać się będzie wg poniższych zasad:
Zamawiający udostępnia wskazane dokumenty po złożeniu pisemnego wniosku udostępnienie może mieć miejsce wyłącznie w siedzibie Zamawiającego oraz w czasie godzin jego urzędowania;
W sprawach nieuregulowanych zastosowanie mają przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych oraz Kodeks cywilny.
- Załączniki
1. Formularz ofertowy - załącznik nr 1
2. Kosztorys ofertowy -załącznik nr 2
3. Oświadczenie o możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne – załącznik Nr 3
4. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – załącznik Nr 4
5. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu – załącznik Nr 5
6. Oświadczenie , o informacjach stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa – załącznik Nr 6
7. Istotne postanowienia umowy - załącznik Nr 7
8. Dodatkowe informacje o Zamawiającym – załącznik Nr 8