Stryków, dnia 17.07.2008 r.
IZP 2226/ZP-27/2008
Zamawiający : Miasto-Gmina Stryków
w imieniu której występuje Burmistrz Miasta – Gminy Stryków,
ul. Kościuszki 27 , 95 – 010 Stryków
tel/fax 042/ 71 98 002, 042 7198 193,
e-mail: strykow@strykow.pl
Ogłasza przetarg nieograniczony o wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na podstawie art.11 ust. 8 Prawa Zamówień Publicznych na zadanie pn.
Stryków: Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Stryków
Numer ogłoszenia: 164054-2008; data zamieszczenia: 17.07.2008 r.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto-Gmina Stryków, ul. Kościuszki 27, 95-010 Stryków, woj. łódzkie, tel. 042 7198002, fax 042 7198193.
Adres strony internetowej Zamawiającego: www.strykow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez Zamawiającego: Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Stryków.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane, nie przysługuje odwołanie.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest: budowa 30 sztuk przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Stryków, w następujących miejscowościach:
Anielin 30,
Dobra Nowina 8,11,
Gozdów 15,
Koźle 35,42,
Krucice 4,6,9,
Lipka 1,58,
Ługi OSP nr 9, 45
Niesułków Kolonia 54,
Nowostawy Górne 5,24,
Osse 50 (świetlica wiejska),56,58,65,
Pludwiny 31,
Sadówka 11,
Sierżnia 16,34,
Wrzask 1,16,
Zagłoba 20,24,
Zelgoszcz 7,16.
Prace objęte przedmiotem zamówienia muszą być zgodne z:
· wykazem nieruchomości na których realizowane będą przydomowe oczyszczalnie ścieków,
· z projektem budowlanym dostarczonym przez Zamawiającego.
Szczegółowy zakres prac dla poszczególnych przydomowych oczyszczalni ścieków jest ujęty w przedmiarze. Wykonawca jest zobowiązany sprawdzić przedmiar robót oraz zapoznać się z dokumentacją projektową dla poszczególnych przydomowych oczyszczalni ścieków przed złożeniem oferty. Wykonawca dostarcza wszystkie materiały niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia. Wszystkie materiały wbudowane przez Wykonawcę muszą spełniać wymogi ustawa „O wyrobach budowlanych” (Dz. U. 2004.92.881) oraz ustawy „Prawo budowlane” (Dz. U. 06.156.1118).
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23. 24.21- 9, 45.11.12.00 - 0.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.
II.1.7. Czy przewiduje się zamówienia uzupełniające: Nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: wykonać do 30.11.2008 r.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium:
1. Ustala się wadium w wysokości: 6 000,00 PLN, (słownie: sześć tysięcy złotych ),
2. Wykonawca wnosi wadium przed upływem terminu składania ofert,
3. Wykonawca wnosi wadium w pieniądzu, na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Strykowie 528785 0002 2001 0000 1993 0006 lub w jednej z poniżej podanych form:
a) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielni kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
b) w gwarancjach bankowych,
c) w gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2000 r. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.)
4. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustaloną kwotę należy przekazać przelewem na konto Zamawiającego, przy czym za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. Kserokopie dowodu zapłaty wadium należy dołączyć do oferty,
5. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach, kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. Oryginał wniesienia wadium należy złożyć w pokoju nr 21 w siedzibie Zamawiającego. Wadium musi być zabezpieczone na okres 30 dni, licząc od daty składania ofert - termin związania ofertą. Oferta zabezpieczona na krótszy okres niż wymagany zostanie odrzucona.
Dokument w formie poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń.
6. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium jeżeli:
a) upłynął termin związania ofertą,
b) zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania umowy,
c) zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin ich wnoszenia.
7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy:
a) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert,
b) który został wykluczony z postępowania,
c) którego oferta została odrzucona.
Złożenie przez Wykonawcę, którego oferta została odrzucona lub wykluczonego z postępowania wniosku o zwrot wadium jest równoznaczne ze zrzeczeniem się przez Wykonawcę prawa do wniesienia protestu.
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
1. Warunki udziału w postępowaniu
O udzielenie zamówienie mogą ubiegać się oferenci, którzy spełnią następujące warunki:
1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, objętej przedmiotem niniejszego zamówienia,
2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. w okresie ostatnich 5 lat wykonali co najmniej 2 zamówienia o charakterze podobnym do przedmiotu zamówienia i wartości nie niższej niż cena ofertowa, Wykonawca gwarantuje, że osoba która będzie pełnić funkcje kierownika budowy posiada stosowne uprawnienia,
3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności ważne co najmniej w dniu składania ofert,
4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie przepisów art. 24 ust. 1 lub 2 Pzp.
Zamawiający oceni spełnianie warunków udziału w postępowaniu na podstawie dokumentów załączonych do oferty. Wykonawca musi wykazać spełnienie każdego z warunków. Niespełnienie któregokolwiek warunku spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania.
2.Ocena spełnienia warunków w postępowaniu o zamówienie publiczne
Z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się:
1. Wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne, o których mowa w art. 24 ust.1 Prawa zamówień publicznych;
2. Wykonawców, którzy wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania, lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych Wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji, przepisu nie stosuje się do Wykonawców, którym udziela się zamówienia na podstawie art. 62 ust 1 pkt 2 lub art. 67 ust 1 pkt 1 i 2,
3. Wykonawców, którzy złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania,
4. Wykonawców, którzy nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy z zastrzeżeniem art. 26 ust 3,
5. Wykonawców, którzy nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą.
3. Zamawiający odrzuca ofertę, która:
1. jest niezgodna z ustawą,
2. jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
3. jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
4. zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
5. została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie, zamówienia lub niezaproszonego do składania ofert,
6. zawiera omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na podstawie art. 88, lub błędy w obliczeniu ceny,
7. w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia Wykonawca nie zgodził się na poprawienie omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny,
8. jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
III.3) Wykaz oświadczeń i dokumentów jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu
1. Dokumenty wymagane:
1.1. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, Wykonawca składa następujące dokumenty:
1. formularz ofertowy - załącznik nr 1,
2. dowód wniesienia wadium,
3. aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
4. dokumenty potwierdzające uprawnienie osób podpisujących ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów rejestrowych,
5. aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
6. oświadczenie do postępowania o zamówienie publiczne z art. 22 ust.1 i art. 24 ust 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych - załącznik nr 2.
1.2 . W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Wykonawca składa następujące dokumenty:
1. wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia a także zakresu wykonywanych przez nich czynności - według załącznika nr 6,
2. dokumenty stwierdzające, że osoby (tj. kierownicy budowy), które będą wykonywać zamówienie, posiadają uprawnienia, (w tym zaświadczenie o przynależności kierowników budowy do Izby Inżynierów) jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
3. wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jakimi dysponuje
wykonawca - według załącznika nr 5,
4. wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat od wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym o charakterze podobnym do przedmiotu zamówienia i wartości nie niższej niż cena ofertowa, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie (referencje) – według załącznika nr 7 - Wykonawca potwierdzi spełnianie warunków jeśli wykaz będzie zawierał co najmniej dwie wykonane tego typu roboty.
1.3. W celu potwierdzenia, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, składa następujące dokumenty:
1. polisę a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej ważną co najmniej w dniu składania ofert.
2. Inne wymagane dokumenty:
1. wykaz osób do kontaktów z Zamawiającym odpowiedzialnych za wykonanie zobowiązań umowy - załącznik nr 3,
2. zaakceptowany wzór umowy stanowiący załącznik nr 4,
3. szczegółowe warunki gwarancji przedstawione odrębnym pismem,
4. kosztorys ofertowy.
1.4. Dokumenty potwierdzające oczekiwaną przez Zamawiającego jakość materiałów:
a) aktualne aprobaty techniczne potwierdzające spełnienie norm określonych dla oferowanych wyrobów użytych do budowy przydomowych oczyszczalni ścieków,
b) atesty higieniczne.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
1. Cena - 95
2. okres gwarancji - 5
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.
IV.2.3.) Zabezpieczenie należytego wykonania umowy:
Zamawiający przewiduje wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Od Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza wymagane będzie wniesienie przed podpisaniem umowy, zabezpieczenia należytego wykonania zobowiązań w wysokości: 5 % ceny całkowitej podanej w ofercie.
Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wnoszone jest w jednej lub kilku następujących formach:
1. w pieniądzu, sposób przekazania: na konto Zamawiającego numer konta: 528785 0002 2001 0000 1993 0006,
2. w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym,
3. w gwarancjach bankowych,
4. w gwarancjach ubezpieczeniowych,
5. w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Sposób przekazania: oryginał złożony najpóźniej w dniu podpisania umowy w siedzibie Zamawiającego.
Zamawiający nie wyraża zgody na inne formy wnoszenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy z wyjątkiem określonych w niniejszej specyfikacji.
Zabezpieczenie ma na celu zabezpieczenie roszczeń Zamawiającego w przypadku nie wywiązywania się z ustaleń określonych w umowie. Po upływie terminów wyznaczonych na usunięcie nieprawidłowości i ponownemu jednokrotnemu wezwaniu do ich usunięcia w wyznaczonym terminie, Zamawiający zleci ich wykonanie z środków wniesionych na zabezpieczenie należytego wykonania zobowiązań umowy.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.strykow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Miasta - Gminy Stryków
ul. Kościuszki 27
95 - 010 Stryków
p.20 lub p.21.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.08.2008 r. godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta - Gminy Stryków
ul. Kościuszki 27
95 - 010 Stryków
p.2 (sekretariat).
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
W imieniu Zamawiającego
Burmistrz Miasta – Gminy
Stryków