Stryków: Zieleń miasta Strykowa - II etap
Numer ogłoszenia w BZP: 287228 - 2010; data zamieszczenia: 10.09.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Stryków , ul. Kościuszki 27, 95-010 Stryków, woj. łódzkie, tel. 42 7198002, faks 42 7198193.
Adres strony internetowej zamawiającego: strykow@strykow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zieleń miasta Strykowa - II etap.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Wykonanie niżej wymienionych prac ogrodniczych na ul. Targowej (prace dotyczą wyłącznie jednej strony ul. Targowej na odc. od ul. Warszawskiej do drugiej bramy wjazdowej z ul. Targowej na teren targowiska miejskiego): 1.1. Wykonanie rabat na obszarze 346 m2 1.1.1. Oczyszczenie terenu (346 m2) z wywozem zanieczyszczeń oraz wywóz gruntu z pasów przydrożnych (na grubość 25 cm). 1.1.2. Dowóz i rozplantowanie ziemi ogrodniczej (na grubość 15 cm) posiadającej pozytywną opinię ze stacji rolniczej. 1.1.3. Dokonanie nasadzeń krzewów w gruncie wg poniższych wskazań: 1.1.3.1. 212 szt. tawuły japońskiej Goldmound - Spiraea jap. Goldmound -w 1 rzędzie 1.1.3.2. 480 szt. forsycji pośredniej Lynwood-Fosythia Intermedia Lynwood-w 1 rzędzie 1.1.3.3. Materiałem sadzeniowym powinny być sadzonki pochodzące z uprawy kontenerowej w pojemnikach C5, posiadające co najmniej siedem dobrze wykształconych pędów. 1.1.3.4. Posadzenie krzewów zgodnie ze sztuką ogrodniczą wraz z wykopaniem dołów o średnicach 0,5 m wraz z zaprawieniem dołów ziemią urodzajną, wykonaniem mis i podlaniem po posadzeniu. 1.1.4. Wyłożenie tkaniny rolniczej na rabatach wraz z umocowaniem do podłoża. 1.1.5. Korowanie rabat po posadzeniu krzewów korą sortowaną średnio-mieloną na grubość nie mniejszą niż 5 cm. 1.2. Nasadzenie drzew w gruncie wg poniższych wskazań (dot. odcinka ulicy od ul. Sienkiewicza do pierwszej brany wjazdowej z ul. Targowej na targowisko miejskie): 1.2.1. 25 szt. głogów pośrednich Pauls Scarlet - Crataegus x media Pauls Scarlet 1.2.2. Materiałem sadzeniowym powinny być sadzonki pochodzące z uprawy kontenerowej (w pojemniku o średnicy 50-60 cm) o dobrze wykształconych systemach korzeniowych i koronach, o obwodach pni co najmniej 15 cm (korona dobrze wykształcona od wysokości 200 cm) 1.2.3. Posadzenie drzew zgodnie ze sztuką ogrodniczą wraz z wykopaniem dołów o średnicach co najmniej 0,8 m i głębokości 0,8 m, zaprawieniem dołów ziemią urodzajną, umocowaniem taśmą do trzech palików (o wysokości 250 cm i średnicy 5 cm, zaimpregnowanych preparatem przeciwgrzybicznym na całej długości palika), wykonaniem mis, podlaniem po posadzeniu i obsypaniem korą sortowaną średnio-mieloną. 1.3. Założenie trawnika na obszarze 192 m2 1.3.1. Oczyszczenie terenu (192 m2) z wywozem zanieczyszczeń oraz wywóz gruntu z pasów przydrożnych (na grubość 25 cm). 1.3.2. Dowóz i rozplantowanie ziemi ogrodniczej (na grubość 15 cm) posiadającej pozytywną opinię ze stacji rolniczej. 1.3.3. Wysiew trawy i wałowanie (trawa gazonowa). 1.4. Wycinka drzew na ul. Targowej z karczowaniem pni wraz z wywozem urobku i karpiny - 10 szt. oraz dodatkowo usunięcie 2 szt. pni wraz z wywozem urobku. 1.5. Pielęgnacja wykonanych nasadzeń w pierwszym roku po posadzeniu wg poniższych wskazań: 1.5.1. Podlewanie drzew, krzewów i trawnika wykonywane w miarę potrzeb. 1.5.2. Cięcia korygująco-formujące i pielęgnacyjne drzew i krzewów wykonywane w miarę potrzeb. 1.5.3. Poprawianie i formowanie wykonanych mis oraz kontrola mocowań pni drzew. 1.5.4. Koszenie trawnika w miarę potrzeb. 1.5.5. Nawożenie drzew, krzewów i trawnika nawozami wieloskładnikowymi wykonywane dwukrotnie. 1.5.6. Uzupełnianie braków kory ogrodniczej, palików przed zakończeniem okresu gwarancji. 1.5.7. Uzupełnianie braków drzew i krzewów w przypadku nieprzyjęcia się roślin przed zakończeniem okresu gwarancji. 2. Drzewa i krzewy należy posadzić w rozstawie: - głóg pośredni- co 3 m - tawułę japońską - co 0,7 m - forsycję pośrednią - co 0,5 m 3. Wszelkie prace powinny być wykonywane po uprzednim zabezpieczeniu terenu usług. 4. W realizacji nie przewiduje się gatunków zamiennych. 5. Wszelkie prace powinny być wykonane zgodnie ze sztuką ogrodniczą. Jakość materiału roślinnego powinna być przed sadzeniem zaakceptowana przez Zamawiającego. Oznaczenie wg CPV: 77.21.16.00 - 8 sadzenie drzew, 77.21.15.00 - 7 usługi pielęgnacji drzew, 77.21.14.00-6 usługi wycinania drzew 1. Wszelkie koszty związane z realizacją inwestycji ponosi Wykonawca. 2. Wykonawca zobowiązany jest do pokrycia ewentualnych szkód powstałych w czasie realizacji zadania. Wykonawca może powierzyć część zamówienia podwykonawcy/om z tym, że Zamawiający żąda wskazana w ofercie części zamówienia, która zostanie powierzona podwykonawcy/om. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień zgodnie z art. 67 ust. 6 Ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759) stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.21.16.00-8, 77.21.15.00-7, 77.21.14.00-6.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 14.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Ustala się wadium w wysokości: 1 500,00 PLN, (słownie: tysiąc pięćset złotych zero groszy), 2. Wykonawca wnosi wadium przed upływem terminu składania ofert, 3. Wykonawca wnosi wadium w pieniądzu, na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Strykowie 528785 0002 2001 0000 1993 0006 lub w jednej z poniżej podanych form: a) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielni kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, b) w gwarancjach bankowych, c) w gwarancjach ubezpieczeniowych, d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r., Nr 42, poz. 275 - tekst jednolity), 4. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustaloną kwotę należy przekazać przelewem na konto Zamawiającego, przy czym za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. Potwierdzoną za zgodność kserokopię dowodu zapłaty wadium należy dołączyć do oferty, 5. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach, kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. Oryginał wniesienia wadium należy złożyć w pokoju nr 21 w siedzibie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Wadium musi być zabezpieczone na okres 30 dni, licząc od daty składania ofert. Oferta zabezpieczona na krótszy okres niż wymagany zostanie odrzucona. 6. Dokument w formie poręczenia lub gwarancji powinien zawierać stwierdzenie, że jest ono nieodwołalne i że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń. 7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium zgodnie z art. 46 Ustawy. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami zgodnie z art. 46 Ustawy. 9. Złożenie oferty niezabezpieczonej akceptowaną formą wadium wskazaną w ust. 3 będzie skutkować wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Wykonawca wykaże spełnienie warunku, jeżeli posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek ich posiadania. Należy złożyć oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych - załącznik nr 2a do Specyfikacji. Zamawiający oceni spełnienie warunku udziału w postępowaniu metodą spełnia/niespełnia, na podstawie dokumentów załączonych do oferty.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Wykonawca wykaże spełnienie warunku jeśli w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, wykonał co najmniej 1 usługę odpowiadającą swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, obejmującą nasadzenia drzew i krzewów o wartości nie mniejszej niż 80 000,00 PLN, Zamawiający oceni spełnienie warunku udziału w postępowaniu metodą spełnia/niespełnia, na podstawie dokumentów załączonych do oferty.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Wykonawca wykaże spełnienie warunku, jeśli wykaże iż dysponuje co najmniej jedną odpowiednio wykwalifikowaną osobą, która posiada Świadectwo ukończenia kursu III stopnia w zakresie pielęgnacji drzew, wydane przez NOT - Polskie Towarzystwo Chirurgów Drzew lub Świadectwo ukończenia kursu European Treeworker, wydane przez Międzynarodowe Towarzystwo Uprawy i Ochrony Drzew oraz dysponuje co najmniej 4 osobami, z wykształceniem średnim lub wyższym ogrodniczym. Zamawiający oceni spełnienie warunku udziału w postępowaniu metodą spełnia/niespełnia, na podstawie dokumentów załączonych do oferty.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Należy złożyć oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych - załącznik nr 2a do Specyfikacji. Zamawiający oceni spełnienie warunku udziału w postępowaniu metodą spełnia/niespełnia, na podstawie dokumentów załączonych do oferty. Wykonawca musi wykazać spełnienie każdego z warunków. Niespełnienie któregokolwiek warunku spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
· wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
· wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
· oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
· oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
· aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
· aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
· nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. formularz ofertowy - załącznik nr 1, 2. dokumenty potwierdzające uprawnienia osób podpisujących ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów rejestrowych, pełnomocnictwo, 3. oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych - załącznik nr 2a, 4. oświadczenie o gwarancji jakości i pielęgnacji - na okres minimum 12 miesięcy, 5. dowód wniesienia wadium
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień zawartej umowy w następujących przypadkach: 1. Wykonawca z własnej inicjatywy proponuje zmianę specjalisty w następujących przypadkach: śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych specjalisty, niewywiązywania się specjalisty z obowiązków wynikających z umowy, jeżeli zmiana specjalisty stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. rezygnacji), Zamawiający może żądać od Wykonawcy zmiany specjalisty, jeżeli uzna, że nie wykonuje on swoich obowiązków wynikających z umowy. W przypadku zmiany specjalisty, nowy specjalista musi spełniać wymagania określone dla danego specjalisty (przedstawić niezbędne uprawnienia do kierowania/nadzorowania robotami). Wykonawca obowiązany jest zmienić specjalistę zgodnie z żądaniem Zamawiającego w terminie wskazanym we wniosku Zamawiającego. 2. w uzasadnionych przypadkach, gdy zajdzie konieczność wprowadzenia zmian wynikających z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, 3. w przypadku, gdy zmiany postanowień zawartej umowy będą korzystne dla Zamawiającego, a zmiany wynikły w trakcie realizacji zamówienia, 4. zawieszenia robót przez Zamawiającego, 5. zmiany rozmieszczenia nasadzeń, 6. zmiany w sposobie dokonywania płatności, 7. obniżenia kosztu ponoszonego przez Zamawiającego na pielęgnację, inne, 8. zmiany danych Wykonawcy np. zmiana adresu, konta bankowego, nr REGON, osób kontaktowych itp., 9. uwarunkowań społecznych (protestów, listów, petycji, itp.), 10. rezygnacji przez Zamawiającego z części robót, 11. zmiany stanu prawnego, 12. braku możliwości kontynuacji robót z winy Zamawiającego, 13. w związku z koniecznością wykonania zamówienia dodatkowego w rozumieniu art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy, 14. konieczności wykonania robót zamiennych, 15. natrafienia na niewybuchy, zabytki, wykopaliska czy niezinwentaryzowane przeszkody np. obiekty budowlane, sieci itp., 16. przedłużenia się procedury przetargowej, 17. działania sił natury. Warunki dokonania zmian: a) zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obu stron, wyrażoną na piśmie, pod rygorem nieważności, b) strona występująca o zmianę postanowień zawartej umowy: - opisze zaistniałe okoliczności, - uzasadni, udokumentuje zaistnienie powyższych okoliczności, - obliczy koszty zmiany, jeśli zmiana będzie miała wpływ na wynagrodzenie Wykonawcy, - opisze wpływ zmian na harmonogram prac i termin wykonania umowy. c) wniosek o zmianę postanowień zawartej umowy musi być wyrażony na piśmie. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany Podwykonawcy/ów za pisemną zgodą Zamawiającego w zakresie określonym w ofercie lub wprowadzenie nowych z zastrzeżeniem, iż nie mogą oni realizować części zamówienia przewidzianej do wyłącznej kompetencji Wykonawcy (o ile takie zastrzeżenie zostało dokonane przez Zamawiającego w SWIZ). Wraz z niniejszą propozycją, Wykonawca zobowiązany jest przedstawić umowę/projekt umowy z podwykonawcą/podwykonawcami.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.strykow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta - Gminy Stryków, ul. Kościuszki 27, 95-010 Stryków, pok. 21.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.09.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta - Gminy Stryków, ul. Kościuszki 27, 95-010 Stryków, pok. 2 - sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Ogłoszenie o zamówieniu nr 287228 – 2010 zostało umieszczone na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego w dniu 10.09.2010 r.